Naujajame jungtiniame Booking.com ir Statista tyrime nustatyta, kad 41 % Europos viešbučių savininkų tikisi reikšmingo klimato kaitos poveikio per ateinančius trejus metus. Nepaisant akivaizdaus situacijos skubumo, beveik 75 % teigia, kad vis dar nesiryžta daug investuoti į tvarumą.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad iš tų, kurie svarsto apie investicijas, beveik 70% mano, kad ilgalaikis išlaidų taupymas yra svarbesnė priežastis nei svečių suvokimas ar ekologinių keliautojų pritraukimas.
„Planetos gelbėjimas“ net nebuvo įtrauktas į galimus atsakymus. Tai keista, atsižvelgiant į daugybę sunkių klimato krizių ir ekstremalių oro sąlygų, pvz., laukinių gaisrų, potvynių ir karščio bangų visoje Europoje, pavyzdžių.
Graikija yra šalis, garsėjanti savo istorinėmis vietomis, baltais pastatais ir viena iš šešių mėlynosios zonos bendruomenių. Praėjusį balandį tauta patyrė didžiausią gaisrą savo istorijoje, apimantį 370 kvadratinių mylių.
Rumunijoje dėl itin aukštos temperatūros ir druskingumo 2023 metų liepą Techirghiol ežeras pirmą kartą virto rausvu ežeru.
Daugelis Europos viešbučių savininkų tikisi pakeisti bangą. Jie nuoširdžiai suinteresuoti nutiesti kelią tvarios ateities link. „Viešbučių pramonė yra viena didžiausią aplinką teršiančių pramonės šakų planetoje, todėl mūsų pareiga yra rodyti pavyzdį ir daryti įtaką tvarumo srityje“, – sako Liliana Alves, Octant Furnas, Azorų salose, Portugalijoje, tvarumo vadovė.
Investicijos nėra orientuotos į tvarumą
Phocuswright ataskaitoje „Kelionių finansavimo būklė“ pastebimas didžiulis nuosmukis nuo 11,7 mlrd. USD 2022 m. iki 4,6 mlrd. USD 2023 m. Be to, jie prognozuoja silpnus 2024 m.
Anna Schneider, „Lufthansa Innovation Hub“ vyresnioji tyrimų ir žvalgybos analitikė, pažymėjo, kad dirbtinio intelekto investicijos sudaro 60–70 % kelionių ir mobilumo įmonių metinių investicijų. Ši tendencija nerodo lėtėjimo ženklų dėl jos įtakos veiklos efektyvumui ir kelionių patirties individualizavimui.
Bet kur tiktų tvarumas, jei turizmo pramonė suvoktų savo svarbą? Jamesas Leveris, „Weeva“ vyriausiasis technologijų pareigūnas, paaiškina: „Daugelis viešbučių mano, kad tapti tvariu yra labai brangu.
Ritesh Raj, pasaulinės apgyvendinimo rezervavimo platformos CuddlyNest COO, mano, kad „daugelis viešbučių savininkų tiesiog nesuvokia, kokia naudinga gali būti ekologiška praktika. Jie gali manyti, kad tai yra papildomos išlaidos, o ne ilgalaikis pelnas. Nuostabu, kiek žmonių vis dar to nesupranta.
Kodėl viešbučiai turėtų teikti pirmenybę tvarumui, kai keliautojai nėra tikri?
Tiek „Phocuswright“, tiek „Booking.com“ naujausiose ataskaitose atskleidžiama, kad keliautojai nėra susipažinę su tvariomis kelionėmis ir pagrindiniais jos komponentais. Nors 45 % keliautojų mano, kad svarbu keliauti tvariau, planuodami ar užsakydami kelionę tai nėra pagrindinis dėmesys. Be to, 28 % keliautojų teigia jaučiantys nuovargį dėl nuolatinių diskusijų apie klimato kaitą.
Neseniai atliktame klimato veiksmų tyrime mokslininkai apklausė 130 000 asmenų 125 šalyse. Dauguma respondentų (89 %) ragino imtis politinių veiksmų kovojant su klimato kaita, manydami, kad tai privers pramonės šakas pasisukti. Tačiau Economist Impact Survey parodė, kad politikos formuotojai nori pirmiausia skatinti viešąjį transportą, o ne subsidijuoti atsinaujinančią energiją ar nustatyti aplinkosaugos sertifikavimo standartus.
Pirmaujantis pavyzdžiu: Europos viešbučiai, nepaisant pramonės nenoro, palaiko tvarumą
Svetingumo pramonei ir toliau augant – 2024 m. pirmąjį ketvirtį buvo statomi 6 195 viešbučiai – keli Europos viešbučių savininkai investuoja į tvarumą ir išsiskirdami konkurencingoje rinkoje.
Viešbučių savininkai, tokie kaip Verena Brandtner-Pastuszyn, „Henriette Stadthotel Vienna“ savininkė, ekologiškumą mato kaip pagrindinį skirtumą. Ji paaiškina: „Šis supratimas paskatino mus investuoti į tvarumą, o ne į kitas sritis, nes tai atitiko mūsų vertybes ir suteikė unikalų skirtumą.
Nuo 2000-ųjų pradžios daug kas pasikeitė. Michaela Reitterer, Boutiquehotel Stadthalle Vienoje, Austrijoje, savininkė, šį laikotarpį vadina „tvarumo akmens amžiumi“, kai investicijos į saulės energijos stogus ir energetinės nepriklausomybės siekis buvo nauja koncepcija. Tačiau net tada ji tikėjo, kad tvarus turizmas yra kelionių ateitis.
Daugelis viešbučių savininkų, pavyzdžiui, Adrianas Bartelsas, „Cashel Palace“ Airijoje generalinis direktorius, mano, kad tvarumas gali neleisti nedelsiant sutaupyti išlaidų. Bartelsas sako, kad investavo 43 000 USD į maisto atliekų viryklę, kad pagamintų daugkartinio naudojimo trąšas sodams ir pasėliams. Šios sudėtingos kompostavimo mašinos atsipirkimas bus ketveri metai.
Iris Lam, „Mandarin Oriental Hotel Group“ tvarumo ir pasaulinės plėtros direktorė, sutinka, kad kapitalo atidėjimas tvarioms investicijoms bus patikimas verslui ir atitiks numatomus teisės aktus. „Mandarin Oriental yra palyginti mažas žaidėjas pasaulinėje arenoje, tačiau dėl savo prekės ženklo stiprybės mes naudojame savo balsą, kad pasisakytume už pokyčius vertės grandinėje.
„Daugelį savininkų lemia tai, ką daryti teisingai, o ne kaina“, – sako Janine Marshall, „One Aldwych“, Londone, generalinė direktorė. Ji tęsia: „Mes turime įgimtą atsakomybės už aplinką ir mus supantį pasaulį jausmą“.
Alvesas sutinka. „Mano misija – padėti žmonėms užmegzti emocinį ryšį su gamta, įkvepiančius pokyčius, kurie tęsiasi ir po kiekvieno lankytojo viešnagės. Esu giliai įsitikinęs, kad didindami sąmoningumą ir šviečiant galime sukurti tvaresnę ateitį kiekvienam.
Vienas iš Martinhal Resorts Portugalijoje įkūrėjų Chitra Stern buvo taip įkvėptas gamtos poveikio mūsų sveikatai ir pažinimo funkcijoms, kad jis sukūrė aplinką, kurioje naujoji karta gyvena gerai, holistiškai ir susisiekia su gamta kasdieniame gyvenime.
Sertifikatai kaip trofėjai: kodėl praktinės tvarumo pastangos turėtų imtis iniciatyvos
Paprastas keliautojas nežino apie tvarumo sertifikatus, tokius kaip GSTC, EarthCheck, GreenKey, LEED, SASB ar ISSP. Tačiau Dominicas Duboisas, „Six Senses Crans-Montana“ (Šveicarija) tvarumo direktorius, sako, kad „net ir pramonės profesionalams gali būti sunku sužinoti, kokį sertifikatą gauti, nes rinka yra labai prisotinta. ir decentralizuotas“.
Jis taip pat pažymi, kad nepaisant tvarios praktikos pranašumų, daugelis pramonės lyderių neskiria išteklių sertifikatams gauti ir mano, kad viešbučių savininkai turėtų teikti pirmenybę apčiuopiamai pažangai, o ne sertifikatams.
Investavimas į tvarumą gali būti ir atsakingas, ir strateginis pasirinkimas, kuris pagerina svečių patirtį ir išskiria nekilnojamąjį turtą perpildytoje rinkoje.
Alvesas sako, kad trys iš eilės Octant Furnas GreenKey sertifikatai rodo įsipareigojimą ir informuoja svečius, kad pasirinkę apsistoti GreenKey įstaigoje, jie prisideda prie aplinkosaugos pokyčių. „Norime, kad visi, kurie mus aplankys, pamiltų mūsų kraštą ir ugdytų gilesnį aplinkosauginį sąmoningumą“, – sako ji.
Šis straipsnis iš pradžių buvo paskelbtas „Media Decision“ (bet parašytas aš).

Emese Maczko yra „Eco Lodges Anywhere“ kelionių tinklaraštininkė. Ištyrusi keletą vietų Europoje, JAV, Indonezijoje ir Australijoje bei gyvenusi Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Liuksemburge, Emese puikiai išmano įvairias kultūras ir vertina kiekvienos lankomos vietos grožį. Ji pasisako už tvarias keliones ir ekoturizmą.